duminică, 9 octombrie 2011

Pentru cei interesati de culturile din neolitic pana in La Tenne-ul dacic pe teritoriul carpato-dunarean

Pentru cei interesati de preistorie,istoria veche a spatiului carpato dunarean si culturile lui ceramice am postat pe blog un rezumat al cursului de preistorie a Fac.de Istorie pentru a putea intelege mai bine contextul in care culturile ceramice ale neoliticului si eventual ale epocii bronzului ,chiar al fierului, au evoluat pe teritoriul carpato dunarean. Am incercat astfel sa inteleg mai bine contextul si periodizarea in care comunitatile alogene, au “roit”,migrat,difuzat aducand innoiri modului de viata si evoluand si eventual sa asimileze comunitatile mezolitice existente pe teritoriul carpato dunarean.
E un simplu demers si nu am niciun merit: am copiat mare parte din cursul de preistorie si am adaugat cateva fraze din “Enciclopedia arheologiei si istoriei vechi a Romaniei” vol. M-Q, coordinator stiintific C-tin Preda. Demersul se datoreaza si nevoii de a fi in stare sa pregatesc o noua postare si unde am nevoie de cunostintele celorlalti interesati de culturile ceramice neolitice si ale epocii metalelor. Mai multe materiale despre ceramica de pe teritoriul carpato dunarean pot fi gasite pe internet in limbi straine (engleza,de pilda) decat in limba romana. Si nu toate culturile sunt acoperite ,ci doar cele mai cunoscute: Boian,Gumelnita,Cucuteni. As dori sa editam impreuna o lucrare numita “Culturile ceramice in spatial carpato dunarean din neolitic pana la sfarsitul La Tenne-ului dacic” si unde toti cei interesati ,mai ales eu,sa poata afla ce diferentiaza culturile ceramice unele de celelalte (in afara de stratigrafie arheologica,caracteristici) imagini ale ceramicii culturii respective,etapizare,clasificare,forme,etc.
Cei ce pot ajuta o pot face trimitandu-mi email la florinanton@yahoo.com.
Cu stima,
Florin Anton

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu